

Banery reklamowe należą do popularnych form reklamy. Odznaczają się dużymi walorami wizualnymi i sporą siłą oddziaływania na zmysły odbiorców. W tym wpisie opowiadamy o tym wszystkim, co się dzieje, zanim baner z reklamą firmy czy produktu znajdzie się na swoim miejscu.
Wybór miejsca, w którym umieścisz baner
Po pierwsze takie miejsce musi znajdować się przy uczęszczanym szlaku komunikacyjnym – samochodowym lub pieszym, by jak najwięcej osób miało kontakt z treścią reklamową. Najczęściej banery umieszczane są:
- na siatkach ogrodzeniowych,
- na płotach,
- na powierzchniach murowanych w pobliżu wejścia do siedziby firmy.
Dobrze też zwrócić uwagę na to, aby w miarę możliwości nie było to miejsce intensywnie nasłonecznione, ponieważ działanie promieni słonecznych może skrócić żywotność banera.
Projekt banera reklamowego
Żeby baner stał się nośnikiem treści reklamowych, powinny się na nim znaleźć treści, które jednoznacznie identyfikują firmę, czyli:
- logotyp, logo,
- zakres usług,
- zakres oferty, niekiedy także zdjęcie pokazowego produktu,
- w uzasadnionych przypadkach cena (na przykład kiedy jest promocyjna bądź konkurencyjna),
- adres i telefon kontaktowy, a także adres strony internetowej,
- hasło reklamowe.
Poszczególne elementy powinny mieć czytelną formę – nie były za małe, ale też by nie przytłaczały pozostałych treści.
Wybierz profesjonalną drukarnię
To, czy treści umieszczone na banerze będą widoczne w dużej mierze zależy od jakości wydruku – warto więc ustalić, czy drukarnia, z którą będziemy współpracować, pracuje na sprawdzonych maszynach przeznaczonych do druku materiałów takich jak banery. W praktyce oznacza to, że powinniśmy wybierać drukarnie oferujące:
- druk wielkoformatowy – wykorzystuje się do niego plotery, pozwalające na wykonywanie nadruków na tkaninach wykonanych z polichlorku winylu, czyli popularnego PCV;
- druk solwentowy – czyli wykorzystujący farbę, o której można powiedzieć, że jest kolorowym rozpuszczalnikiem; rozpuszczalnik ten na stałe zabarwi tkaninę winylową, czyniąc ją odporną na działanie czynników atmosferycznych.
Warto poprosić o wydrukowanie banera w wersji mini – to pozwoli ocenić, czy drukowane kolory będą się zgadzały z tymi na projekcie.
Na czym drukować banery
Na ogół materiały reklamowe tego typu drukujemy na siatce banerowej, która powstała z myślą o wielkoformatowych wydrukach przeznaczonych do umieszczania na elewacjach budynków czy na ogrodzeniach. Standardowo banery reklamowe oczkowane są co 50 cm, niezależnie od wielkości. By zabezpieczyć wydruk przed wpływem czynników klimatycznych, można opcjonalnie zmówić powlekanie laminatem płynnym UV.
*
W innym artykule na naszym blogu pisaliśmy o Marketingowym znaczeniu kubków firmowych – zachęcamy do lektury artykułu.