

Karty plastikowe stają się nieodłącznym elementem konsumpcyjnej rzeczywistości – wykorzystywane są w sklepach, różnego typu instytucjach. Pozwalają na rozpoznanie właściciela i przyznanie mu określonych przywilejów. Z tego wpisu dowiesz się, jak projektujemy karty plastikowe z chipami i bez chipów.
Oblicza karty plastikowej
Plastikowa karta, niezależnie od tego, czy wyposażona w chip czy nie, posiada dwie strony, na których możemy wykonać nadruk. Strona frontowa ma na ogół znaczenie marketingowe – prezentuje dane instytucji, która taką kartę wydaje. Z tyłu natomiast znajdują się na ogół elementy użytkowe identyfikujące i personalizujące:
- kody kreskowe,
- kody QR,
- paski na podpis, które wykonane są na podkładzie ze specjalnej farby, która umożliwia trwałe pisanie długopisem, cienkopisem czy żelopisem,
- paski magnetyczne typu HiCo – o wysokim współczynniku koercji paska oraz LoCo – o niskim współczynniki koercji paska.
Jak działa chip w karcie? Chipy, czyli urządzenia zawierające jeden lub kilka układów scalonych, umieszczane są wewnątrz karty lub zewnętrznie. Ich rolą jest umożliwienia wielokrotnego zapisu i usuwania danych z pamięci. Pozwalają na kontrolowanie i chronienie procesu logowania oraz ograniczanie dostępu. Takie karty mogą być odczytywane automatycznie przez specjalnie do tego przystosowane urządzenia.
Kto potrzebuje plastikowych kart
Zapotrzebowanie na karty z chipami lub bez wzrasta – oto, kto zamawia je w naszej firmie:
- sieci sklepów, które prowadzą politykę lojalnościową, wydając klientom: karty stałego klienta, karty klubowe, karty rabatowe,
- sklepy dbające o jakość swoich produktów, między innymi biżuterii czy zegarków – wtedy wydawane są certyfikaty autentyczności w postaci plastikowych kart,
- hotele, baseny, fitness cluby, gdzie wymagana jest ochrona pomieszczeń – wtedy wykonane z plastiku karty służą jako klucze
- firmy oraz instytucje (uniwersytety, biblioteki), które wprowadziły politykę identyfikowania pracowników czy członków – powstają wtedy identyfikatory oraz legitymacje, na których poza danymi osobowymi umieszcza się często zdjęcie,
- banki – wydają one karty bankomatowe, umożliwiające pobieranie środków z konta za pomocą bankomatów oraz płacenie kartą w terminalach płatniczych.
Większość z tych kart musi być zabezpieczona przez podrobieniem, co oznacza, że muszą one być wyposażone w chipy, paski magnetyczne, miejsca do podpisu.
Wygląd karty: możliwości estetyczne
Plastikowe karty odznaczają się sporymi możliwościami indywidualizacji pod względem wizualnym – zawdzięczamy to właściwościom maszyn drukujących, z których korzystamy w codziennej pracy. Dzięki nim możemy wykonywać:
- Początek formularzDół formularzawydruki pełnokolorowe z palety CMYK,
- wydruki pełnokolorowe z palety PANTONE,
- wydruki na podkładzie srebrnym, złotym,
- wydruki w skali szarości na podkładzie w kolorze srebrnym, złotym,
- karty z fakturą,
- różne wzory graficzne,
- wydruki zdjęć.
W naszych pracowniach powstają estetyczne, trwałe i funkcjonalne karty z chipami lub bez, które nasi Klienci mogą zaprojektować zgodnie z własnymi pomysłami.
*
W poprzednim wpisie na naszym blogu pisaliśmy o jednych z najpopularniejszych gadżetów reklamowych, jakimi są torby reklamowe – przeczytaj, Jak wykonywane są torby z nadrukiem.