

W tworzeniu wizerunku firmy niebagatelne znaczenie mają artykuły papiernicze – wiele z nich powstaje w pracowniach MT Creative Group. Należą do nich między innymi koperty z firmowymi nadrukami. Z tego artykułu dowiesz się, jakie koperty są najchętniej wybierane przez naszych Klientów.
Rozmiary kopert
Najpowszechniej wybierane są 3 formaty kopert:
- format B: B6 (125 x 176 mm), B5 (176 x 250 mm), B4 (250 x 353 mm),
- format C: C6 (14 x 162 mm), C6/5 (114 x 229 mm), C5 (162 x 229 mm), C4 (229 x 324 mm),
- format DL (110 x 220 mm).
Jednak rozmiar koperty to nie wszystko. Oto, na co jeszcze należy zwrócić uwagę, wybierając koperty do druku.
Sposoby zamykania kopert
Zamknięcie koperty jest ważnym elementem zabezpieczenia jej zawartości. Obecnie wyróżnić można 3 metody zamykania:
- paski somoklejące – po ich zetknięciu koperta zostaje zaklejona w trwały sposób,
- paski samoklejące z zabezpieczeniem – do zamknięcia koperty służy zabezpieczony pasek kleju; po zerwaniu osłonki klapy sklejają się,
- klejenie na mokro – by zakleić taką kopertę, należy pasek kleju umieszczonego na wieczku mocno zwilżyć.
Gramatura papieru kopertowego
Gramatura papieru to nic innego, jak jego grubość. W przypadku kopert wybór gramatury wygląda następująco:
- standardowa: 80-100 g/m2,
- elegancka: 120 g/m2.
Grubsze koperty prezentują się zdecydowanie bardziej elegancko i polecane są do prestiżowych zastosowań – na przykład w korespondencji oficjalnej czy wtedy, kiedy wysyłamy zaproszenia.
Nadruk na kopertach, czyli podstawa korespondencji firmowej
Kopery z nadrukowanym logo oraz danymi teleadresowymi firmy są znakomitą formą promocji. Pozwalają na stworzenie identyfikacji wizualnej, która staje się jednocześnie praktycznym elementem codziennej pracy biurowej. Tak przygotowana korespondencja świadczy także o profesjonalnym podejściu do klienta.
Dodatkowe elementy kopert
W zależności od tego, do czego koperty są przeznaczone, możemy wybrać modele:
- z okienkiem – wtedy dane adresowe odbiorcy nadrukowane nie są nie na kopercie, ale na znajdującej się w niej korespondencji; warto zwrócić uwagę na to, że wybranie kopert z okienkiem wiąże się z koniecznością przestrzegania sposobu zadrukowywania wysyłanych dokumentów;
- folia bąbelkowa – jest rodzajem zabezpieczenia wnętrza koperty, które sprawdza się, kiedy wysyłamy w niej drobne przedmioty;
- kartonik usztywniający – stanowi zabezpieczenie przed zgięciem koperty, które jest przydatne, gdy przesyłamy w niej szczególnie ozdobną zawartość papierową jak zaproszenia lub niewielkie przedmioty;
- poddruk – wewnętrzna warstwa w kopercie, najczęściej w kolorze (błękitnym granatowym, zielonym), która pozwala na zachowanie tajemnicy korespondencji, ponieważ czyni papier kopertowy nietransparentnym.
Każdy dodatkowy element koperty wpływa na to, że cała korespondencja firmy z klientami składa się na rozpoznawalną koncepcję kreacji marki.
*
W poprzednim artykule pisaliśmy o tym, Jak uszlachetnić katalogi firmowe – zapraszamy do lektury.