Profesjonalnie zaprojektowanie i wydrukowane zaproszenia są szykowną zapowiedzią różnego typu imprez. W tym artykule zwracamy uwagę, czym cechują się zaproszenia, które przygotowujemy dla naszych Klientów.
Kiedy warto wydrukować zaproszenia
Karty zaproszeniowe zamawiane są przez osoby prywatne, którym zależy na tym, by ich goście otrzymali gustowne zaproszenia na: śluby, chrzciny, komunie, urodziny czy rocznice. Z kolei firmy oraz instytucje zamawiają zaproszenia na oficjalne imprezy, jak: wernisaże, wystawy, konferencje, spotkania biznesowe. W ten sposób i prywatne, i oficjalne wydarzenia nabierają uroczystego charakteru, a zaproszone osoby mogą czuć się wyjątkowo.
Rodzaj metody drukowania a estetyka zaproszenia
W zasadzie to, jaką metodą będziemy drukować zaproszenia, zależy od zamówionego nakładu:
- technika cyfrowa sprawdza się przy małych nakładach,
- technika offsetowa wykorzystywana jest przy nakładach większych.
W jednym i drugim przypadku jakość wydruku jest porównywalna – gwarantują ją świetnej klasy maszyny drukujące, które wykorzystujemy w codziennej pracy w pracowniach TMT Creative Group.
Rodzaj papieru a estetyka zaproszenia
Sam projekt graficzny jest sprawą indywidualną – nasi Klienci przychodzą z własnymi pomysłami lub korzystają z pomocy naszych grafików. Ogromne znaczenie dla prezencji zaproszenia będzie natomiast miał papier, na których zostanie ono wydrukowane. Zwracamy tu uwagę na 3 jego cechy:
- gramatura – zalecana jest gramatura uśredniona, czyli zawierająca się w przedziale 250-350 g/m2, dzięki czemu zaproszenia będą odpowiednio sztywne; jeśli wybieramy zaproszenia składane, warto wybrać mniejsza gramaturę, by można je było składać i rozkładać bez wpływu na estetykę; warto też wiedzieć, że rozkładane zaproszenie wydrukowane na papierze o dużej gramaturze będzie miało tendencję do otwierania się, co będzie się prezentowało nieelegancko;
- rodzaj papieru – generalnie do wyboru mamy 3 typy papierów: offsetowy, czyli niepowlekany, który wygląda minimalistycznie i elegancko, przez co pasuje do estetyki zaproszeń typu biznesowego, oraz kredowy, czyli powlekany w wersji matowej lub błyszczącej, który doskonale współgra z ozdobną stylistyką; popularnością cieszy się także papier ozdobny: fakturowany, perłowy czy metalizowany, który nadaje się do oryginalnych projektów;
- uszlachetnienie – to element, który pozwala na wyróżnienie poszczególnych elementów drukowanych przez foliowanie lub nabłyszczenie.
Watro zwrócić uwagę na to, by cała koncepcja zaproszenia była spójna wizualnie. Dlatego dobrze jest dobrać do zaproszenia koperty współgrające kolorystycznie lub posiadające nadrukowane charakterystyczne elementy z grafiki zaproszeniowej. By zaproszenia zyskały niezwykle ekskluzywny charakter, możemy zdecydować się także na wykonanie nadruków z danymi osobowymi na kopertach. Tak spersonalizowane zaproszenia z pewnością na długo zapadną w pamięć osób, które je otrzymały.
*
W poprzednim wpisie na naszym blogu omawialiśmy inną z naszych usług, dowiesz się o tym z lektury wpisu Jak zaprojektować estetyczne karty plastikowe z chipami i bez chipów.